środa, 2 stycznia 2013

Akcja "USZYJ JASIA". Tutorial



Szyjemy dla Szpitala Jana Pawła II w Krakowie dla Oddziału Neuroinfekcji i Neurologii Dziecięcej. Dlaczego właśnie tam? Po pierwsze, ponieważ tam potrzebują od zaraz poszewek na jaśki, a po drugie spędziłam tam z B.B. cudowny tydzień. Oni nam pomogli, my pomożemy im.

Wytyczne:
Rozmiar poszewki: 40 cm x 40 cm (plus zakładka do środka (może być np. 15 - 20 cm).
Materiał: najlepiej gdyby była to bawełna pościelowa, aplikacje mogą być z różnych materiałów np. polar. 

Pisałam wczoraj, że przygotuję tutorial

Pokażę Wam go w 5 krokach

Krok 1:
Skroiłam materiał: (+ 1 cm na szew; czyli 41 cm x  101 cm)
Ps. Dziękuję Fabryko Pomysłów!!

Krok 2:
Końce należy obszyć (ja próbowałam overlockiem, bo chciałam zobaczyć jak to będzie wyglądało, ale następną poduszkę zrobiłam już podwijając i obszywając te dwa - przeciwległe boki). Następnie złożyć, pozostawiając miejsce na zakładkę


Overlock:



Dwukrotne podwinięcie i szew. (zalecam, ponieważ w efekcie końcowym ładniej wygląda)

Krok 3:



Krok 4:

Szyju, szyju (ja obszyłam na overlocku, ale można też na maszynie do szycia)

Krok 5:



Lalalalalalall!




Gdyby ktoś miał jakieś uwagi - to bardzo proszę o komentarz. Czy jest zrozumiały dla osób, które nie szyją (ale bardzo by chciały, ale nie wiedza co i jak?). 

Gdyby ktoś chciał wziąć udział, to może pobrać baner:




Gdyby ktoś się bał, albo nie miał maszyny do szycia, to może mi przysłać materiały. Adres wysyłam na e-maila. (I też może pobrać baner i ogłosić na swoim blogu "USZYJ JASIA").

Co wykorzystam do robienia poduszek:
- prześcieradła, których już nie używamy,
- resztki tkanin ze sklepu Craftoholicshop (za darmo). Muszę to napisać! Pytałam o resztki tkanin kolorowych różnych osób na allegro (zależało mi by były bardzo kolorowe np. Micheal Miller czy Robert Kaufman; napisałam może z 10 e-maili z prośbą o niepotrzebne resztki. Oczywiście napisałam o celu (nawet napisałam o tym, że prowadzę bloga i planuję zaangażować w to inne osoby) i wiecie co? Tylko Craftoholicshop odpisał, że nie ma problemu - resztki są, pakujemy, wysyłamy. Czekam na przesyłkę:) Może to zamęt świąteczny, a może moja słaba siła przebicia... Nie wiem, ale i tak bardzo się cieszę, że ktoś odpowiedział:)

Jak dostanę kolorowaśne tkaniny, to poduszki będą o wiele piękniejsze! W końcu szyjemy dla dzieci w szpitalu!

Pozdrawiam i zapraszam do przyłączenia się!

A! Do kiedy? Wiem, że macie bardzo dużo rzeczy na głowie... Kiedy dacie radę - wtedy będą.

Ps. Chciałabym baaaaaaaardzo podziękować ce-la-faccio. Za posta, którego możecie przeczytać tutaj Siostrzany post. Paulina, napisała o mnie (słupki od razu skoczyły mi o 500%, a liczba obserwatorów powiększyła się o 5 osób (!!!!!!!!!!) ). Mało tego - podesłała mi zdjęcie, dzięki któremu mogłam zrobić baner (mój był zbyt mroczny).
Pomysł z siostrzanymi postami jest genialny! Polecam wszystkim:)


73 komentarze:

  1. Super :) Ja jak wiesz tez będę szyć i u siebie też napiszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłoby bardzo fajnie, gdybyś napisała:) DZIĘKUJĘ BARDZO!

    OdpowiedzUsuń
  3. hej no ja też mogę uszyć "jaśki" :) daj adres na maila :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a i ja daję zakładki na środku :) żeby ta ostatnia nie fruwała :D
      nie wiem czy dobrze tłumaczę ;/ jutro dodam fotki - mam już 2 poduchy!! jedna w motyki, a druga w misia Puchatka i przyjaciół :)

      Usuń
  4. świetny pomysł!!! wspaniały blog, będę regularnie zaglądać, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny pomysł z tym banerem, a przez to zaangażowanie wiekszej ilości osób w ten cel szczytny!
    trzymam kciuki, aby jak najwiecej jasieczków udało się uszyć:)
    jakbym miała maszynę, wzięłabym sie do roboty też:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamajago:), o takich osobach jak Ty też pomyślałam. Masz może w domu jakąś niepotrzebną pościel? Jak masz i chcesz to możesz mi ją wysłać - na pewno się przyda. Pozdrawiam

      Usuń
  6. o :) Może i ja uszyję jaśka jakiegoś :) albo kilka :) Robi się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BARDZO DZIĘKUJĘ! Jak znajdziesz czas, to uszyj i wrzuć zdjęcia na bloga.

      Usuń
  7. O... postaram się coś uszyć i wtedy pobiorę banerek do siebie :) Poszewki można podrzucić od razu do szpitala??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie jak chcecie? Wysłać do mnie czy do szpitala? Może obie opcje? Pierwsza opcja wygląda tak: podaję Wam mój adres na e-maile (wysyłacie kiedy chcecie - mi nic nie zostało narzucone ani czas, ani ilość (tylko wymiary:) ), więc ja Wam też nic nie narzucam (tylko wymiary)), zdjęcia poduszek i przebieg akcji będę dokumentować na blogu. Druga opcja to wysyłka do szpitala - jutro Wam napiszę dokładny adres i osobę, która jest odpowiedzialna w szpitalu za pościel (ponieważ to z nią uzgadniałam). Jest jeszcze trzecia opcja, jeśli jesteś z Krakowa, to możemy się spotkać - przekażemy razem albo osobno jaśki. I BARDZO DZIĘKUJĘ!

      Usuń
    2. Mam 3 poszewki gotowe do przekazania. Może wyślij mi maila z adresem i zobaczę czy bardziej mi się opłaca wysłać pocztą czy podjechać :) Jestem z Krakowa :)

      Usuń
  8. Własnie u LolaJoo przeczytałam o szyciu poszewek - wiem coś o tym , kiedy nie ma w miarę dobrych poszewek , u siebie w szpitalu mialam praktyki i nie wiadomo bylo jaką poszewkę wziąć do poduszki , bo albo za mała albo za duża , jakaś masakra u mnie w mieście..
    Poszukam materiałów i jak będę miała jakieś odpowiednie to uszyję - napiszę też o tym u siebie na blogu !
    Pozdrawiam !
    PS. Będę zaglądała , jestem ciekawa tych ubranek dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BARDZO DZIĘKUJĘ! Super, że LolaJoo napisała (od razu więcej osób chce szyć:) ). Napisz na blogu i do mnie - chętnie się tym podzielę. A o ubrankach napiszę za chwilę.

      Usuń
  9. Zabieram się za poszukiwanie ciekawego materiału i również przyłączę się do akcji...

    Banerek zamieszczę na swoim blogu.

    Pozdrawiam,
    B.
    www.szara-szafa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Koniecznie przyłączę się do akcji.
    Nie mieszkam niestety w Krakowiec, czy mogłabym wysłać ci poszeweczki ?
    Daj znać:)
    napiszę maila.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BARDZO DZIĘKUJĘ! Poszewki możesz mi wysłać - podam Ci adres na e-maila.

      Usuń
  11. A ja mam pytanie techniczne... bo jakoś do mnie nie dotarło...
    Szyjemy poszewki i tylko poszewki wysyłamy czy razem z jaśkami?

    Jak uszyję to wkleję u siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doczytałam... tylko poszewki....
      No.... to jutro będę kroić. A może jeszcze dzisiaj?

      Usuń
    2. Zmieniłam zdjęcie - zerknij na wymiary. I bardzo, bardzo dziękuję!

      Usuń
  12. Witam. Właśnie znalazłam Twojego bloga i przeczytałam go od pierwszego wpisu do ostatnio dodanego. Z chęcią dodałam go do obserwowanych. Nie wiem czy dam radę uszyć jaśka ale poszukam może w domu znajdę gotowe. Pozdrawiam i zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całego? Dziękuję bardzo! Co do jaśków - również dziękuję! Jak nie znajdziesz (wymiary 40x40) to chociaż napisz na swoim blogu! Pozdrawiam

      Usuń
  13. Chętnie tez się przyłączę. Jak uszyję dam znać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja się oczywiście przyłącze :) Roboty z szyciem jaśków niewiele a potrzeby są więc nie ma co się wykręcać :) Jak będę wysyłać to chyba od razu na adres szpitala co by Ci głowy nie zawracać dodatkową wysyłką, pakowaniem itd. Info udostępniłam już na Facebooku, mam nadzieję, że więcej osób się przyłączy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo Sus! Na pewno kolejne osoby się przyłącza dzięki Tobie! Widziałam info na fb - też udostępniłam. Możesz wysłać do mnie, albo do szpitala (adres podany w najnowszym poście).

      Usuń
  15. wow super :D
    ale jaśków dzieciaczki dostaną!!

    istna kula śniegowa, a śniegu przecież ni ma ^^

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam!!!
    Alb0 jestem tak rokojarzona, albo nie zauważyłam, gdzie można te jasieczki oddać ;))) Rozumiem, że do szpitala, ale być może jest jakieś miejsce docelowe, do którego najpierw trafią a potem zostaną przekazane dla dzieciaczków ;)
    Pozdrawiam. Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podaję adres:
      Krakowski Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II
      Oddział Neuroinfekcji i Neurologii Dziecięcej
      (można dopisać: pielęgniarka oddziałowa Anna Pindelska)
      ul. Prądnicka 80
      31-202 Kraków


      Lub do mnie (adres na e-maila) a ja przekazuję osobiście Pani Ani.

      Usuń
  17. Pierwsze 3 ode mnie poszły na adres szpitala jak dorwę gdzieś więcej zbędnej bawełny to dorobię jeszcze kilka :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzięki za dobrą i sensowną zabawę.
    Pierwsze koty za płoty ...

    jak znajdę jeszcze jakiś wolny czas, a pewnie znajdę... to jeszcze co nieco poszyję. :)

    Relacja u mnie. Mam nadzieję że nie jesteś zła, że się wcięłam z innym tutkiem.
    Zerknij proszę jak znajdziesz chwilkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haj, zerknęłam, super jest tutek!! Napiszę o nim w następnym wpisie.

      Usuń
  19. Dzięki Nailaa dowiedziałam się o akcji. Mam już kilka poszewek i na swoim blogu umieściłam informację o akcji. Pozdrawiam serdecznie Anita.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Nailii bardzo dużo osób się dowiedziało o tej akcji:) Właściwie to ona tak to rozkręciła:) Bardzo dziękuję za jaśki:)

      Usuń
  20. Też się dołączam! Jutro zaczynam szycie i w weekend wrzucam posta! Super akcja! Popieram czterema łapkami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poszewka już uszyta, post wrzucony http://googlowka.blogspot.com/2013/01/make-small-pillow-slip-campaign-akcja.html
      Akurat miałam w domu resztki materiału z Bobem budowniczym :)

      dzisiaj nadam liścik do szpitala.

      Usuń
  21. Bardzo świetna akcja mimo iż od niedawna zaczęłam zabawę z maszyną do szycia do włączam się do akcji.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Jaśki są bardzo łatwe do uszycia, poza tym jest to świetna nauka dla początkujących, albo tych które nie lubią stebnowania (bo widzą, że to jednak jest ważne), albo prasowania (jak to ułatwia szycie! A wydawało mi się to zbędne). Pozdrawiam

      Usuń
  22. Witam :)
    Dziś uszyłam poszewki i późnym wieczorkiem jak już dzieci pójdą spać umieszczę baner na swoim blogu.Rozumiem,że ;Jasie ;wysłać bezpośrednio do szpitala ?
    Pozdrawiam cieplutko :)))

    OdpowiedzUsuń
  23. Poszewki uszyte baner zamieszczony na moim blogu http://handmadeanuli.blogspot.com/ , w poniedziałek wysyłam na adres szpitala pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. I ja się przyłączam do akcji:) Dziękuję za wiadomość:)
    W niedzielę uszyję, w poniedziałek postaram się wysłać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób zdjęcie lub napisz na blogu! Bardzo Ci dziękuję!

      Usuń
  25. To może nieśmiało i ja się przyłączę?! nie wiem jak dużo uda mi się ich uszyć, ale kilka się postaram:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo fajnie, że zorganizowałaś taką akcję. Popieram w 100% jeśli kawałkiem materiału można sprawić radość chorym dzieciom.
    Mam nadzieję, że już jutro dostanę paczkę z materiałami i będę mogła coś uszyć, wtedy napiszę o akcji u mnie na blogu.
    Mam pytanie czy można te poszewki zanieść osobiście, mieszkam w Krakowie.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja również dołączyłam do akcji jaśkowej,uszyłam wczoraj pięć sztuk. Na forum "Szyjemy po godzinach" zgłosiłam swój udział,a tutaj potwierdzam. Fajnie,że tą akcje rozpoczęłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajna akcja. Jak tylko zorganizuję jakieś materiały to na pewno się przyłącze. Chętnie podam dalej. Z maszyną do szycia stawiam swoje pierwsze kroki. Uszyłam lalki dla Elizy (http://kolecja.wordpress.com/?s=lalka) to i jakoś może uda się jasiek i dam znać.

    OdpowiedzUsuń
  29. Zglaszam się, oczywiscie baner umieszczę na blogu może się przyda :) W poniedziałek lecę po materiały i postaram sie stworzyć jak trzeba. Jestem poczatkująca więc mogę miec wiele pytań :) Pozdrawiam !!

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja też zaraz umieszczę baner na blogu mimo, że nie jest to typowo blog o szyciu, ale wiem, że kilka moich koleżanek lubi zasiadać hobbystycznie do maszyny. Ja na pewno przyłączę się do akcji. Świetny pomysł :) Można jeszcze? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje Jaśki są już gotowe. Mogę prosić na maila o adres do wysyłki? rodzinazw@gmail.com

      Usuń
  31. Moje jaśki, które pojechały In-postem wprost do szpitala:

    http://szycie-z-czeremcha.blogspot.com/2013/01/uszyam-jasia-i-jasie.html

    Ania

    OdpowiedzUsuń
  32. Z chęcią również dołączę do akcji. W chwili wolnego (tzn. kiedy moje smyki położą się spać :) ) napiszę o tym u mnie na blogu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. własnie powstały cztery jaśki w hipopotamki. banerek i fotka jutro przy lepszym świetle. Super akcja. buzialki Ela

    OdpowiedzUsuń
  34. Witam !dzisiaj jakis cudem weszłam na Twoją stronkę i jutro juz jadę do pasmanterii zastanawiam sie takze, żeby takiej inincatywy w każdym miescie nie zrobić... Dobry pomysł... Dobro waraca... !!! Dziękuuje w imieniu dzieci leżących w szpitalach...

    OdpowiedzUsuń
  35. Hej, super akcja jak tylko się trochę odrobię to też się przyłączę. Pozdrawiam. Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  36. Witajcie !

    Oczywiście przyłączam się ,podeślij adres na maila katia00@poczta.fm

    a ja na zakupy wesołych tkanin , pozdrawiam Katarzyna

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam, do kiedy mozna uszyc te poszewki i gdzie nalezy je przesąłć? Moge dołączyć do akcji jeśli nie mam bloga? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  38. Poproszę o adres do wysyłki jasieczków i podaj mi swój adres, a wyślę też trochę tkanin :) Powiedzmy, że to będzie taki podział majątku :D Czekam na adresy: niteczka@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  39. Wiam. Nasza firma również przyłącza się do tej akcji i jeszcze dzisiaj postaramy się uszyć kilka jasków :) Pozdrawiam ETI radość szycia

    OdpowiedzUsuń
  40. Witam .Uszyłam 3 jaśki.Prosiłabym o adres do wysyłki zezola@wp.pl .Wymiary jaśków 40x40 cm

    OdpowiedzUsuń
  41. Dzisiaj 14 szt. pojechało za pośrednictwem PP do szpitala :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Witam. Świetna akcja! Super, że są jeszcze ludzie "dobrej woli" (jak śpiewał C.Niemen) Przyłączam się do akcji, dałam już informację na swoim blogu, uszyłam 6 jaśków 40x40cm i szyję dalej :) Proszę o inf.do kogo aktualnie wysłać gotowe. Pozdrawiam ciepło :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Witam
    Właśnie trafiłam na Twojego bloga akcja jeszcze aktualna??
    pozdrawiam i prosze o info z radoscia uszyje jaski :D

    OdpowiedzUsuń
  44. Witam, pozwoliłam sobie skopiować banerek oraz info na temat tej akcji na swojego bloga, oczywiście podałam linka do Twojego bloga. Jak ktoś będzie się zgłaszał, to będę kierować do Ciebie.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  45. Lubię takie akcje i podziwiam osoby za takie pomysły! jesteś więc moją kolejną idolką :-) poproszę adres do wysyłki, i trochę czasu :-)

    OdpowiedzUsuń
  46. Piękne te jaśki! Akcja jak najbardziej warta poparcia - oby więcej takich! Jeśli to jest coś, co jest ciągle aktualne, chętnie coś uszyję. Mam trochę tkanin, jakieś resztki lamówek, myślę, że mogłoby z tego wyjść coś ciekawego.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz:)

Zapraszam po więcej...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...